.................................................................................................................................................. • Jak to všechno začalo...
Podnětem pro založení tohoto HTML magazínu
byly moje dřívejší pokusy na poli grafiky a slohových prací. Stále
mám živě v paměti, jak jsem si jednoho pochmurného dne usmyslel, že si jen tak
pro legraci zkusím navrhnout obálku časopisu. Spustil jsem tedy Macromedia Flash
4 (v tomto výborném, byť už trošku starším prográmku, vznikly všechny obálky
a animace použité v magazínu) a na pozadí jsem posadil jeden screenshot
z výtečné české hry Mafia (konkrétně šlo o jízdu v taxíku na venkově -
hráči této hry jistě vědí). Zcela náhodou mne napadl název Ecstasy společně s jednotlivými
rubrikami, a tak jsem je umístil na horní část obálky. Dále jsem doplnil
zbývající údaje (rovněz zcela smyšlené) a prvopočátek Ecstasy Magu byl na
světě. V této době jsem si však ještě vůbec neuvědomoval, že bych se chtěl v tomto
směru dále angažovat. Jen tak pro pochlubení jsem své dílo zaslal mému spolužákovi
Michalovi. Tomu se má práce líbila, z čehož vznikla dohoda, že oba začneme
pracovat na konkurenci pro Bazooku, která vycházela na CD/DVD příloze časopisu Level (tzv. diskmag, kdy si čtenáři hrají na redaktory). Pozdější fázi této obálky vidíte vlevo. Jak vidíte, nakonec jsem toho musel hodně změnit, včetně obsahu a data vydání.
• Obálka pro první číslo Abych byl upřímný, původní
obálka byla pořádně hnusná (o to víc se dnes divím, že se spolužákovi tolik
líbila). Stačilo vyměnit obrázek na pozadí a - voi lá, vzniklo z toho to, co vidíte výše. Se
vší skromností musím konstatovat, že se jedná o jeden z nejlepší coverů, který jsem
kdy pro EM vytvořil. Základem se stal zdařilý art work přímo od Illusion Softworks a, řekněme si to otevřeně, pro vůbec
první číslo udělal obálku lepší, než jsme si kdy mohli přát.
• Pár slov k designu
Vnitřní design časopisu vycházel z obálky. Pro lepší dynamičnost
jsem vymyslel několik, myslím, že pohledných animací, které na někoho možná působily zmatečným dojmem,
ale když si vzpomínám na lidi, které se k této věci vyjadřovaly, reakce byly vesměs kladné. Dřívější design je v mnoha místech
naprosto totožný s tím, co můžete vidět dnes. Po technické stránce se nepochybně
jednalo o prasárnu nejvyššího stupně. Veškerá tvorba zdrojového kódu HTML byla
ponechána na začátečnickém programu Microsoft Frontpage 2000, což způsobilo přemrštěnou velikost jednotlivých souborů. Časopis se dal kvůli nesmyslnému rozvržení rámců,
které byly celkem tři, prohlížet jen v rozlišení 800x600. Navíc se v levé animaci
objevila potupná chyba - namísto korektního znění "Click to show credits" zde stálo "Clisk to show credits". Zkrátka jak říkám -
v této oblasti jsme se neměli čím chlubit...
• Články Co se týče obsahu, myslím, že jsme mezi
konkurenty nijak nezaostávali. Spíše naopak - řekl bych, že jsme
přinesli velmi zajímavé články. Prvním z nich byla recenze zmíněné české a
dlouho očekávané herní pecky - Mafie. Článek o takřka 20-ti tisících znacích byl
snad prvním takto dlouhým slohovým útvarem, co jsem kdy stvořil. Moc rád vzpomínám na den, kdy jsem tohle
dílo dával dohromady. Psaní mi zabralo asi 8 hodin - začal jsem v poledne
a končil o půlnoci. Jelikož jsem nepořádník a neskutečný lenoch a text jsem psal v den, kdy byl poslední
možný datum odeslání do Levelu, musím přiznat, že se
kromě velmi dlouhého textu jednalo i o text nekvalitní, šitý horkou jehlou. O tom svědčí i neskutečné množství hovadin, které zde
byly začleněny. Jen si je zkuste najít :-).
Co dál? Kamarád Mickes zrecenzoval Star
Wars : Jedi Knight II : Jedi Outcast, od kterým se v tu dobu nemohl odtrhnout, a
přispěl taktéž do rubriky Mix, kde započal svůj několikadílný sci-fi seriál o
Johnu Cooperovi. Když jsem já přihodil představení prográmku BS Player a hudební
recenze nového alba Underworldů zvané A Hundred Days Off a Missundaztood od Pink,
práce byla hotova - první EM byl na světě. Ani nevíte, jak báječný pocit
jsem cítil, když jsem funkční celek zabalil do ZIP archivu a odeslal do oné redakce... Zkrátka fantasie. Abyste
si dokázali srovnat, nakolik jsme se do pátého, tedy posledního čísla polepšili, doporučuji stáhnou
si následující soubor. Sám jsem tomu nechtěl uvěřit, když jsem si to po roce opět prohlížel. Přesto jsem moc pyšný, že
jsem dokázal něco takového (s pomocí kamaráda) zpunktovat.
|