.................................................................................................................................................. I když si myslím, že je škoda si kazit takovou hru návodem, pustil jsem se do něj, protože mě samotnému se párkrát stalo, že jsem na týden zakysnul, a to jen kvůli miniaturnímu předmětu, který nebyl vidět, nebo dokonce malému místečku, které vám umožnilo přejít do jiné lokace. Proto hrajte a hrajte a až opravdu nebudete vědět jak dál, mrkněte se do návodu. • 1. Honička s mafií
Po dlouhé animaci se objevíte v nemocničním pokoji. Můžete si ho projít, ale hlavně moc nelelkujte, neb budete mít mafiánskou kulku v hlavě. Na začátek seberte vše u Giny na stolku vedle postele. Je tam kelímek a plato prášků. Na druhé posteli je přikrývka, tu taky šlohněte. Prozkoumejte mapu patra přilepenou na dveřích (jsou tam jen jedny dveře) a jděte do koupelny. Tam seberte lahvičku nad umyvadlem a když prohrabete koš na zemi, tak najdete fix. Vraťte se do místnosti, kde spí Gina. Tam seberte na skříni její tašku a hned jí v inventáři prozkoumejte. Najdete zápalky. Vylezte oknem vem (musíte přemáčknout z prohlížení, aby se objevila šipka).
Vedle ve skladu je spoustu krámů. Vy si určitě vezměte hlavu figuríny, papír, který vyčnívá z kartotéky (kouká jen kousek) a stříkačku ze skříně na levé straně místnosti (ta je vidět ještě hůř, stříkačky jsou v úrovni Brianových loktů). O poličku výš najdete čistící spray. Aby toho nebylo málo tak seberte i knížku, co je na kartotéce a dva polštáře na zemi v levo. Pak se můžete vydat oknem zpět. Teď zabrousíme do inventáře. Potřebujeme sestrojit figurínu, která bude napodobovat Ginu. Prohledáme tedy znovu tašku, co jsme našli na skříni. Ha, paruka. To se hodí. Použijte hlavu s parukou na volnou postel vedle Giny. Pokud jste sebrali vše, co jsem říkal, nebude problém a návnada je na světě. Nicméně bude třeba zaměnit i karty na postelích. Když zkusíte popsat prázdnou kartu v inventáři fixem, zjistíte, že je vyschlý. Stačí tedy naplnit stříkačku z lahvičky alkoholu, co byl v koupelně a tu pak použít na fix. Nyní stačí použít fix na prázdnou kartu. Falešnou kartu vyměňte za kartu, kde spí Gina. Gininu pravou kartu dejte na postel, kde je figurína a odeberte se do koupelny. Trik zabral a mafiáni si myslí, že je Gina mrtvá. Je třeba zdrhnout, ale to se spící Ginou nepůjde. Proto zabruste do lékařského slovníku, který jste sebrali ve skladu. Dozvíte se tam, že rohypnol přemůžete jen vodou. Proto spusťte požární poplach. Uděláte to čistícím sprejem, který je třeba použít na požární hlásič na stropě. • 2. Krucifix
Po dlouhé animaci se dozvíte, že Brianův kamarád vám pomůže, ale nebude to jednoduché. V této kapitole se akorát objevuje jeden problém za druhým. Je třeba očistit krucifix, ale doktorka na to nemá čas. Musíme jí ho podstrčit, tak hurá do toho.
Promluvte si s doktorkou a zeptejte se jí, jestli by krucifix neočistila hned, ale akorát zjistíte, že musí očistit číslované kousky v poličce. Je tedy třeba jí podstrčit krucifix jako věc, co je další na řadě. Pro začátek si vezměte v pravé části laboratoře jeden lak z kufříku a vedle nádržky s vodou seberte nějaký štětec. Když vyjdete na chodbu, tak máte několik možností pohybu. Můžete si vyzkoušet vstoupit do dveří vpravo, ale ty jsou zakódované. Dejte se tedy doleva a cestou prohledejte odpadkový koš pod hasícím přístrojem. Sejděte po schodech dolů a narazíte na uklízeče. Je to trochu exot, ale vám pomůže. Zjistíte, že má svůj „byznys“, který spočívá ve vykrádání zakódované místnosti v 1. patře. Když začnete mluvit o jeho obchodě, tak mu zavolá (Harry) Potter a vy uvidíte, jak shání zboží pro zákazníky. Mimo jiné vám dá vizitku. Zatím se jděte podívat vchodem vpravo na expozici. Nic moc, ale prohlédněte si, co jde. Vraťte se zpět do hlavní místnosti a v 1. patře vejděte do dveří úplně vlevo. Je to pracovna Brianovo přítele. Na stole seberte knihy a objevíte škvíru. Vyjděte ven a jděte k pancéřovaným dveřím. Použijte bezbarvý lak na tlačítka vedle dveří a zavolejte telefonem v pravé části chodby. Villy půjde nahoru, namačká kód a vy se potom ukliďte třeba do prostředních dveří. Jste v restaurátorské laboratoři. Prohlédněte si poličku s číslovanými předměty a laserové zařízení, které občas používá doktorka. Vyjděte na chodbu o použijte podivný štětec na tlačítka. 1, 3, 7 a 8 jsou tlačítka kombinace. Já vám prozradím, že to je 8137! Jste tedy v laboratoři. Hned u dveří na stole seberte klíč. Když si prohlédnete divnou skříň, kde je maska s rubínem, zjistíte, že potřebujete hlasovou identifikaci. Jděte tedy zpět do Clivovy pracovny, použijte klíček na škvírku ve stole. Otevře se sejf a vy z něho vezměte jen diktafon. Před odchodem nezapomeňte sejf zase zavřít klíčkem. Jděte do prostředních dveří do restaurátorské laboratoře. Použijte diktafon na doktorku Susan. Teď hurá zpět do chráněné laboratoře. Použijte nahrávku v diktafonu na tu divnou skříň s maskou a… SHIT!!! Vybyté baterie! Nevadí, jděte doprava a vedle bomby s tekutým dusíkem najdete zavěšenou laboratorní měrku. Vložte do ní baterku a pak to použijte na bombu s dusíkem. Baterka je sice zmrzlá, ale diktafonu to nevadí a tak jí vložte zpět do něj. Pak zkuste znovu štěstí s diktafonem na skříň s maskou. Seberte masku. Zajděte k doktorce vyměňte krucifix za předmět ve skříni. Tím pádem krucifix půjde další na řadu a vy jste získali divný pařát. Ten použijte na masku a vyloupněte rubín z čela. Rubín už jen stačí vložit do lejzrového přístroje. Doktorka rozfláká starý předmět a je na nervy. Chce kafe. Prohlédněte si tedy automat na kafe, co je na chodbě. Když ještě zkusíte koupit kafe, tak je jasné, že automatu už nic není. Jděte tedy za Willym. Ten řekne, že už kafe na doplnění nemá a tak budeme vyrábět kafe my. Jděte na expozici Mayského umění (místnost směrem nahoru od Willyho). Vezměte jeden „hrnec“ s podivným obsahem u prostřední sochy a nabídněte jí Willymu. Ten jí odmítne, protože mašina na kafe chce jen mletou. Vydejte se tedy do pracovny doktorky Olivové. Na jejím pracovním stole je malá vrtačka, kterou umelte kávu, co máte. Jenže ta se Willymu taky nezamlouvá, protože vypadá divně. Vyjděte tedy zpět o patro výš a seberte z koše prázdný balíček. Do něho nasypte tu podivnou hmotu, co jste se snažili Willymu udat za kafe. Pěkný balíček kafe doneste Willymu a ten doplní automat. Kupte si kafe a zaběhněte za doktorkou. Mezitím se k muzeu dostanou mafiáni. Nevadí! To se zvládne! Jděte tedy do laboratoře vedle, kde je skener. • 3. Velký útěk
Probuzení za moc nestálo. V té kůlně to taky není ono a Gina je za dveřmi svázaná. Seberte na poličce sprej (zase) a vedle skříně páčidlo. Na hromadě harampádí vlevo je dmychadlo, to se taky hodí. Na sudu u mrazáku je hadr a hned vedle skříně na zemi je špalík od věšáku. Použijte sprej na hadr a ten pak následně na okno nad mrazákem. Zkuste pohnout s mrazákem. Nejde to, tak ho aspoň odpojte z elektriky. Měl by roztát. Pak ho stačí vypustit otvorem dole vpravo. Nakonec mrazák posuňte a páčidlem odstraňte zámek.
Dobrá, plán by byl jasný. Prohledejte truhlu vedle tancující Luly. Zajděte do autokaru a seberte brýle a jednu rtěnku. Pod postelí najdete vysavač. Zajděte do zadní části a seberte jehlu a nit na poličce s kozačkami. Promluvte si s Carlou a optejte se jí proč, že je tak unavená. Pak se dál zajímejte o prášek, co je v kombinaci s alkoholem nebezpečný. Zjistíte, že jí prášek upadl pod autokar mřížkou v podlaze. Použijte na ní vysavač a prášek je na světě. Pokecejte se všemi třemi zpěvačkami, co to jen jde a vydejte se od autokaru doprava. Na mapě jsou celkem 4 neznámá místa. Všechny je projděte a nezapomeňte na vrakoviště letadel v levém dolním rohu! Jděte právě tam. Na křídle letadla je stará helma, která se hodí a přes kabinu střelce leží pás na náboje. Prohlédněte si starý kulomet v letadle a zkuste jej použít. Zajděte ke starému vagónu a vlezte dovnitř. Seberte jeden vrut z kýble a použijte páčidlo na sudy. Brian jeden otevře a vytáhne buráky. Vydejte se k ropnému vrtu. Teď se trochu prohrabeme v inventáři. Vrut použijte na špalík z věšáku a vznikne něco jako nebozez. Jehlu s nití využijte k zašití basketbalového míče a ten nafoukněte mněchem. Aby se Brian nenudil, tak vezměte brýle z autokaru a vymáchejte je v louži ropy. Budou černé. Vydejte se k hangáru. Vejděte do hangáru a omrkněte mafiánského pilota helikoptéry. Zároveň prohlédněte i ty plechovky Staropramenu, co do sebe láduje a zkuste mu do plechovky hodit prášek. To nepůjde, tak se vydejte k autokaru. Vyměňte brýle Mariole, co se opaluje na kapotě. Brýle má vedle sebe. Vezměte si od ní olej na opalování. Promluvte si s Lulou a pak jí dejte míč. Jakmile Lula odláká frajera, hoďte prášek do plechovky. Ten exot je odrovnaný a my máme hotovou část plánu. Nelze tedy lelkovat a pustíme se dál… Vydejte se klidně k místu, kde sedí ten frajer a dobře prozkoumejte motorku. Pak do ní švihněte pár ran páčidlem. Seberte kliku, co z ní vypadla (je na místě zadního kola). Když seberete sklenici s burákovkou, co je na sudu, frajer vám řekne, jak je burákové máslo ve zdejších končinách dřevu nebezpečné. Bude třeba máslo. Jděte do autokaru a uvnitř použijte kliku z motorky na čep, co je uprostřed obrazovky. Když zavřete klikou dveře, naskytne se vám na nich malá kapsička, ve které je klíč od ledničky. Dveře opět otevřete a vydejte se za Carlou. Zde otevřete ledničku klíčem a získáte máslo. To dejte do staré helmy a přidejte oříšky z vagónu. Pak je čas na návrat do chatrče mafiánů. Pod chatrčí vezměte starý kbelík a vlezte dovnitř (chatrče). Slunce na mrazák pořád hřeje, tak tam dejte tu helmu s připravenými ingrediencemi. S helmou plnou másla se vydejte k opuštěnému vagónu. Tam použijte máslo na budku, kde jsou trhaviny. Mravenci ji sežrali. Seberte dynamit a jde se k ropnému vrtu. Tím by byla hotová další část plánu. Teď se dejte opět zpět k vagónu. Uvnitř vagónu je jeden sud na kterém je XXX. To je střelný prach. Když na něj zkusíte použít nebozez, tak Brian namítne, že potřebuje něco, kam by prach dal. K tomu poslouží kyblík, který jsme vzali pod mafiánskou chatrčí, použijte ho na sud. Pak už jen stačí udělat nebozezem do sudu díru. S kýblem prachu jděte k autokaru. Nyní budeme vyrábět náboje do kulometu. Vezměte rtěnku a vymáchejte jí v kyblíku s prachem, pak jí zasuňte do pásu. Funguje to. Tak jděte do autokaru a seberte všechny rtěnky v přihrádce. Opět je použijte na kbelík s prachem a pak vsuňte do pásu. Vydejte se na vrakoviště letadel. Zde použijte opalovací olej na kulomet a dejte do něj i pás s rtěnkami. • 4. Blízká setkání
Tak co říkáte na Ginu v „přiměřeném oděvu“? Dobrý ne? Ta se ale radši zašije do díry, než aby trochu pomohla. Na začátku se dozvíte něco o historii starého města. Jděte tedy do kanceláře šerifa. Vedle cely seberte polena a vyjděte ven. V pravé dolní části obrazovky vám bude umožněno jít do saloonu. (kdybych to věděl hned, tak nekysnu 2 tejdny!!!) Není to už tak saloon, jako skleník. Seberte pod schody květináč. Vedle schodiště je kumbál, tak z něho zkuste něco vzít. Najdete zahradnické nůžky. Když se vydáte cestou po schodech, najdete Saturna a jeho dílnu. Prokecejte s ním co to jde a pak zatáhněte za páku u podivného stroje, na kterém je kyblík s barvou. Vyjděte jedněmi ze 3 dveří na balkón. Na zemi zde najdete smirkový papír (u nejbližších dveří). Saturnovi ho však nevracejte. Vyjděte na ulici a jděte do banky.
Za pultem ve skříni (co vypadá jak králíkárna) najdete sešívačku a na stole uprostřed banky je razítko. Prohlédněte si ještě plechovku barvy a jděte k lokomotivě. Vlezte do kabiny lokomotivy. Můžete si prohlídnout všechny páčky, ale důležité je naházet polena do kotle. Pak jděte opět na ulici. Vedle šerifa je starý povoz a v něm třmeny. Ty ustřihnete zahradnickými nůžkami. Pak odejděte z města. Prozkoumejte celou mapu, ať je jasné, kde co je. Vydejte se k domu matky Dority. U Oskara vedle žebříku vezměte misku a vedle studny je kámen. Pak zpět k opuštěnému dolu. Prohlédněte si kámen, co brání ke vchodu a jděte doleva. U kamene je olejnička, tak jí vemte. Pak už jen hurá ke kráteru. Je tam takový exot, kterému nefunguje podivná vysílačka. Promluvte s ním opět co to jde a potom použijte řemen z vozu na motorku. Je třeba ho spojit, tak to lze provést sešívačkou. Pak už půjde použít. Brian dá řemen Joshuovi. Odejděte na mapu a hned se zase vraťte do kráteru. Joshua potřebuje klíč desítku. Vydejte se tedy za Saturnem do vesnice. Má klíč číslo deset, ale hned ho nedostanete. Navštivte místo před saloonem a prohlédněte si napajedlo pro koně. Jděte na balkon a hoďte dolů květináč a jděte zase zpět před saloon. Když Brian sebere klíč, jděte s ním za Joshuou. Opět odejděte a zase se vraťte k Joshuovi, ale ten si zase vymyslí, že nemá benzín. S tím vám opět pomůže Saturn. Ten bude něco chtít na výměnu a tak mu nabídněte ten kámen, co jste vzali u studny. Zaujal ho, ale není prý hotový. Tak použijte na kámen smirkový papír a zkuste to zas. Nic? No tak nezbývá, než se rozloučit s kusem jantaru, co s sebou Brian tahá od začátku hry a dát ho do kamene. Pak už Saturn nabídku přijme a dá vám benzín a nějaké odměrky. Nedbejte jeho rad o 40 ml a soustřeďte se na 400 ml. Je sice trochu divné míchat benzín s vodou, ale budiž. Ještě si naplňte olejničku vodou ze zásobníku vedle prostředních dveří na balkon. Tak jdeme na mixování. V inventáři nalijte do půllitrové odměrky benzín. Z ní část odlijte do třetinky, v půllitru zbude 200 ml benzínu. Třetinku vylijte do kanystru a přelijte do ní zbylých 200 ml z půllitru. Půllitr znovu naplňte a odlijte z něj 100 ml do třetinky. Teď máte 400 ml benzínu. Vodu z olejničky přelijte do prázdné láhve a do ní pak 400 ml benzínu a benzín do motorky je na světě. Tak šup s tím za Joshuou. Když nalijete láhev benzínu do motorky začne vysílání. Budete muset hrát na klávesy. Můžete si vyzkoušet klávesy, ale já vám radši rovnou prozradím, že musíte namačkat následující čudlíky zleva: 1, 5, 3, 7, 6 -> zkrátka nejdřív první zleva, pátý zleva atd. Pak přijdete na to proč se tato kapitola jmenuje Blízká setkání. Joshuu unesli malý zelený mužíčci, ale my si vezmeme jeho přílbu. Cestou pryč ještě prohledejte jeho stan. Pak jděte opět za Saturnem. Dejte mu tu divnou přílbu a on odběhne. Seberte mu svářeč. Naplňte si opět olejničku vodou a vydejte se k mašině. Tam naplňte vodou z olejničky parní kotel. Naplňuje se to tou věcí mezi komínem a píšťalou. Přišla vám ta cesta zdlouhavá? Tak si to můžete ještě čtyřikrát zopakovat, jinak mašinu nerozběhnete. Pokud nechcete shnít stereotypem, tak můžete cestou tam a zpět prozkoumat v bance díru v zemi a promluvit si se Shushi v hotelu o sejfu v bance, dozvíte se, že je ve sklepení banky. Když pak půjdete zase pro vodu do lokomotivy, tak u Saturna přemístěte sochu nad vámi na katapult a vystřelte jí stejně jako barvu. No, ale vraťme se k plnění lokomotivy vodou. Jestli už je to hotové, tak jděte opět do kabiny a zapalte kotel svářečkou. Nejdřív upravte tlak v kotli pomocí ventilu úplně nahoře a pak upusťte páru pomocí páčky pod ním. Vemte klíček, který vylétl z lokomotivy a zajděte do banky. Prohlédněte si trezor ve sklepě, zkuste ho otevřít a pak se vydejte do úřadovny šerifa a otevřete klíčem celu a vejděte dovnitř. Prohledejte doktorský kufřík a schválně ještě může prozkoumat kýbl v pravé části cely :-). No a teď zase šup do banky k trezoru, kde použijte fonendoskop z doktorského kufříku na sejf. Potřebnou kombinaci nevím, ale není problém jí zjistit. Začněte otáčet doprava a mačkejte tak dlouho, dokud Brian sám nezastaví a nepronese nějakou hlášku. Pak zase doleva, nemůžete to přehmátnout. Teď se vydejte do saloonu. Zkuste znova sebrat něco z kumbálu v přízemí. Najdete suché listy tabáku. Odneste je Oskarovi, ale ten je chce na žvýkání a to v tomto stavu moc nejde. Zkuste tedy použít lahvičku mentolu (od mrtvého doktora) na listy tabáku. Potom vezměte razítko z banky a dejte jej do misky. Teď do misky můžete dát listy tabáku a žvýkací tabák je na světě! Tím už Oskar nepohrdne. Teď ho poproste, jestli by vám neuvolnil kámen, co zavalil vchod do dolu. Pak už jen stačí vejít do starého dolu. • 5. Tajemná krypta
Dost krátká kapitola, ale také se zde dá zakysnout. Seberte prkno, co leží na zemi a také železný předmět, co je pod ním. Kostlivcovi seberte stehenní kost a použijte jí na kovový předmět, co byl pod prknem. Vzniklý nástroj lze použít na hřebík, který je napůl zatlučený v levém trámu u vchodu do dolu. Potom použijte hřebík na okraj skály a na hřebík připevněte lano.
Gina je tedy naživu (no, popravdě, kdo si opravdu myslel, že je fakt mrtvá?). Jděte nahoru k soše a vedle ní (vpravo) je něco jako sekyrka, ale je to dýmka a nevím jak by jí Brian chtěl použít jako pochodeň. S její pomocí rozsekněte prkno a na světě jsou dlahy. Ještě je třeba provaz. Vlevo vzadu je vchod do rozpadlých domů. Procházejte kudy to jde, stačí, když nikdy nepůjdete do prostředních dveří a jste u lana. To přesekněte sekyrkou. Teď se vydejte doleva, je tam cesta k hrobce. U hrobky zkuste odemknout vchod krucifixem, ale pusa toho stvoření je ucpaná pískem. Vyčistíte jí větví, kterou lze ulomit z keře vedle vchodu. Pak už krucifix pasuje. Je to docela překvapení, pro co jste se táhli až sem… Vraťte se zpět k Gině dejte jí dopořádku nohu. • 6. Rozhovor s mrtvým
S matkou Doritou rozeberte věci ohledně toho, co potřebuje seance. Abyste pochopili, člověk může být médium teprve až bude pořádně zhulenej. Promluvte si ještě s Ginou a pak se vydejte do města. Nejdříve zajděte za Sushi do hotelu a vše jí řekněte. Zjistíte, že je to nelepší hacker na světě. Až skončíte s rozhovorem, tak ještě neodcházejte z hotelu, ale vedle krbu si vezměte pohrabáč. Teď se vydejte do saloonu. Už zde přibyl i poslední obyvatel vesnice. Zeptejte se ho na rostlinu, která by člověka dostala do oblak. Něco zase bude chtít, tak mu dejte tu indiánskou sekyrko-fajfku. Když si Brian zahulí, tak by mohl být připraven dělat médium, ale ještě není dost zhulený.
Jděte tedy opět za Rutgerem a po rozhovoru o indiánském nápoji zjistíte, že potřebnou ingredienci máte na větvičce, kterou jste ulomili u hrobky. Lusky ale nejdou otevřít a tak jděte k šerifovi a u vězně v kabele najdete skalpel. Ten je sice ostrý, ale ne dost. Když ho v hotelu nahřejete v krbu, tak lusky povolí. Těsně předtím, než Rutgerovi dáte semínka dračího dechu, doporučuji hru uložit, neb vás čeká velmi dlouhá animace, kterou byste asi rádi viděli i jindy. Vydejte se do města a až si pokecáte se Sushi, tak jděte za Saturnem. Zeptejte se ho, jestli někdy neviděl poblíž starý karavan. Ten se vám pak objeví na mapě, takže vyjděte z města a vydejte se tam. Karavan je zamčený, ale lze jej snadno otevřít pohrabáčem, který jste vzali u krbu v hotelu. Prohlédněte si šaty vedle dveří a taky přihrádky ve dveřích. Najdete tam leták banky Mojave. Dobrá, zpátky za Sushi. Dejte jí leták banky a odejděte do saloonu. Pak se vraťte. Sushi už bude mít výsledky. Potom se odeberte do karavanu pro šaty, které jsme předtím prohlíželi. A-ou, opět tu sou ty dva exoti. No, tak to vyřešíme jinak. Jděte k mašině a opět upusťte trochu páry. Vylítne šerifská hvězda. Dál už páru nepouštějte, nebo by mohl vylýtnout zbytek toho šerifa. Vezměte hvězdu a jděte k domu matky Dority. Dejte Oskarovi šerifskou hvězdu. Bude z toho mít radost a zabásne mafiány. Až si popovídáte se Sushi, tak jděte navštívit nové obyvatele věznice. Na stole seberte tašku s věcma zadržených a doneste to Sushi. Až bude chcít trochu času, tak stačí vyjít před hotel a jít za ní spět. Až při rozhovoru dojde na nejoblíbenějšího režiséra, tak vyberte Woody Allen a pak ještě film „Tajemná vražda na Manhattanu“. Potřebujete hlasy mafiánu a Giny, tak se tedy vydejte k domu matky Dority a chtějte mluvit nahraje hlas Giny. Pak se vydejte do vězení v Douglasville a nahrajte hlasy těch ničemů. Dál už jen stačí donést diktafon Sushi do hotelu a sledovat závěrečné animace. Tak to je všechno. Brian to s Ginou docela vyhrál, co? Každopádně, pokud by jste měli nějaký problém ve hře, nebo nesrovnalosti v návodu, tak stačí napsat na můj mail.
.................................................................................................................................................. • ODKAZY K DANÉMU TÉMATU >>>
• Oficiální stránky :
www.topcd.cz - distributor hry v ČRwww.pendulostudios.com - výrobce hry www.runaway-game.com - oficiální stránka hry |